Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
محسن حیدری آل کثیری


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » نمایندگان خبرگان پنجم » تعداد بازدید: ٣٠٣٦٦١
محسن حیدری آل کثیری
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
محسن حیدری آل کثیری نتخب مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی می باشد

سال تولد1336
محل تولد
شوش دانیال
نماینده استان خوزستان
نام مهم‏ترین اساتید درس خارج
آقایان میرزا جواد تبریزى؛ فاضل لنكرانى؛ سبحانى
نام تخصص‏هاى علمى (غیر از فقه و اصول)
تفسیر و علوم قرآنى‏
نام مهم‏ترین آثار علمى


ولایة الفقیه: تاریخها و مبانیها؛ قاعدة لاضرر؛ حزب علوى و حزب اموى؛ الارهاب و العنف على ضوء القرآن و السنة


فعالیت‏هاى علمى


تحقیق؛ تدریس؛ تألیف؛ سخنرانى‏


مسئولیت كنونی


نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره5 و امام جمعه‏ى موقت اهواز


مسئولیت قبلى


نماینده‏ى طلاب و فضلاى اهوازى در مجمع نمایندگان طلاب؛ مسئول تبلیغات و انتشارات سپاه منطقه‏ى شش در زمان دفاع مقدس؛ مسئول بسیج عشایر خوزستان.


پست الكترونیكی


al-kathiri@majleskhobregan.com


اين‏جانب بر حسب آن‏چه در شناسنامه‏ام آمده است و قرائنى كه تا حدودى آن‏را تأييد مى‏كند در تاريخ چهارم مهرماه سال ۱۳۳۶هجرى شمسى، مصادف با اول ربيع الاول ۱۳۷۷ هجرى قمرى، در يكى از روستاهاى تابعه شوش دانيال(ع) از استان خوزستان، موسوم به آبادى خلف، كه بعد از پيروزى انقلاب اسلامى به نام «حر رياحى» تغيير نام يافت، متولد شدم. اين روستا در سال ۱۳۸۴ به شهر تبديل شده و به نام شهر حر، موسوم گشته است.

والد اين‏جانب، مرحوم عبيد فرزند على(عليوى)بود كه در سن ۱۰۳ سالگى در سال ۱۳۶۵ درگذشت. تيره خانوادگى ما به نام «بيت كريم» از عشيره «بيت صخر» وابسته به طايفه بزرگ «بنى طرف» معروف است. والده‏ام مرحومه حدهن، فرزند مرحوم ملا عبدستاوى بود.

محيط و محل رشدم در دوران كودكى، در همان روستاى محل تولد بود. وضعيت معيشتى خانواده‏ام در حد متوسط روستايى بود. معيشت ما، آن موقع كه پدرم در حال كشاورزى بود، از راه زراعت و بعد از آن كه دوران پيرى و سالخوردگى آن مرحوم رسيد، عمدتاً از طريق دسترنج كارگرى اخوى بزرگم، مرحوم حاج حسن كه در شركت نيشكر هفت تپه شاغل بود، تأمين مى‏گرديد.

از نظر دينى، خانواده ما از خانواده‏هاى معروف به تدين و وابسته به روحانيت بود. پدرم با اين كه سواد نداشت، ولى از استعداد و حافظه قوى برخوردار بود. بر اثر مجالست با روحانيون محل، بسيارى از سوره‏ها، دعاهاى مفصل، تاريخ زندگانى پيامبر و ائمه(ع) به ويژه مقتل سيدالشهداء(ع) و خيلى از مسائل مبتلا به شرعى را در حافظه خود داشت. ايشان اهل تهجد بود و بر شركت در نماز جماعت مسجد در اوقات سه‏گانه، مواظبت مى‏نمود. جد مادرى بنده هم روحانى و اهل منبر و معروف به زهد و تقوى بود.

دوران تحصيل

تحصيلات اين‏جانب از نظر علوم جديد از اين قرار است: با اين‏كه بنده متولد ۱۳۳۶ بودم، ولى بنا به عللى از ده سالگى به دبستان رفتم (۱۳۴۶). دوره ابتدايى را در همان روستاى محل تولد و مقطع راهنمايى را در هفت‏تپه و دبيرستان را در اهواز گذراندم. در تمام دوازده سال تحصيل، شاگرد اول بودم. پس از پيروزى انقلاب در كنكور سراسرى شركت نمودم و با كسب رتبه اول در استان خوزستان، در دانشكده الهيات دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۸ مشغول به تحصيل شدم. بعضى از ترم ها را نيز در زمان جنگ تحميلى در دانشگاه شهيد چمران اهواز گذراندم. در سال ۱۳۶۸ با كسب رتبه دوم كشورى، مقطع كارشناسى ارشد را در رشته الهيات و معارف اسلامى با گرايش علوم قرآنى و حديث در دانشگاه تهران آغاز و در سال ۱۳۷۱ به پايان رساندم و مقطع دكترى را در رشته تخصصى تفسير حوزه علميه قم گذراندم.

از نظر علوم حوزوى، اين‏جانب در سال ۱۳۵۰ طلبه شدم. تحصيلات مقدماتى و قدرى از سطح را در حوزه علميه اهواز، ابتدا در مدرسه علميه آيةالله كرمى و مدتى در دارالعلم آيةالله بهبهانى و نيز مدرسه مرحوم آيةالله مرعشى گذراندم.

بعد از پيروزى انقلاب اسلامى در سال ۱۳۵۸، جهت ادامه تحصيل به حوزه علميه قم رفتم. در آن‏جا سطوح عالى و خارج فقه و اصول را تا سال ۱۳۷۲ گذراندم. بعد از برگشت به اهواز چند سال در درس خارج فقه حوزه علميه اهواز شركت نمودم.

اساتيد مبرز اين‏جانب در مرحله مقدمات و سطح در اهواز عبارت بودند از: حضرات آيات، آقايان مرحوم شيخ محمد كرمى، مرحوم سيد محمد حسن مرعشى، مرحوم سيد اسماعيل مرعشى و در حوزه علميه قم، حضرات آيات، آقايان: شيخ حسين راستى كاشانى، مرحوم شيخ محمد حسن قديرى، سيد حسن طاهرى خرم‏آبادى، شيخ غلامرضا صلواتى، مرحوم شيخ محمد تقى ستوده، مرحوم شيخ احمد پايانى، مرحوم شيخ محمدعلى مدرس افغانى و مرحوم وجدانى فخر. مدرسين خارج فقه و اصول در قم، حضرات آيات عظام: آقايان سبحانى، مرحوم فاضل لنكرانى، وحيد خراسانى، مرحوم ميرزا جواد تبريزى، مكارم شيرازى، سيد محمود شاهرودى و در اهواز، آقاى موسوى جزايرى بودند.

در زمينه تفسير، كلام، حكمت و اخلاق از محضر حضرات آيات، آقايان: شيخ عبدالله جوادى آملى، مكارم شيرازى، مرحوم شيخ محمدهادى معرفت، شيخ تقى مصباح يزدى، شيخ حسين مظاهرى، مرحوم شيخ على مشكينى، شيخ ابوالقاسم خزعلى، مرحوم طاهر شمس، سيد على محقق داماد، مرحوم شيخ على احمدى ميانجى، شيخ حسين شب زنده‏دار و نكونام استفاضه نمودم.

اساتيد گرانقدر، حضرات آيات، آقايان: سبحانى، معرفت و موسوى جزايرى كتباً اجتهاد و قدرت اين‏جانب را بر استنباط احكام شرعى، تأييد فرموده‏اند.

از دوستان و معاشران همدرس در مقدمات و سطوح، آقايان حجج اسلام مرحوم سيد محمد موسوى، سيد يونس هاشمى، شيخ سعيد سوارى، حجت يارعلى و عبدالمطلب فريدى‏فر بودند.

از دوستان همدرس در خارج فقه و اصول و تفسير نيز مى‏توان از حجج اسلام شيخ على اصغر تجرى، محمد فاكر ميبدى، محمد احسانى فر، احمد قدسى و شهيد بزرگوار محمد شهرابى نام برد.

از عوامل مؤثر بر شكل‏گيرى علمى و اخلاقى اين‏جانب در دوران قبل از طلبگى، مسجد و روحانى روستا و كتابخانه آن‏جا به نام قائم آل محمد(عج) و در اهواز مدرسين حوزه علميه اهواز و دانشمندانى كه از قم در مجالس عمومى، مثل حسينيه اعظم، عباسيه و مكتب قرآن سخنرانى مى‏كردند، مثل حضرات آيات: شهيد آيةالله مطهرى، شهيد بهشتى، شهيد باهنر، محمد آل اسحق، رضا گلسرخى، آيةالله خزعلى، محسن قرائتى، مهدى پيشوايى، سيد جواد هشترودى و غيره بودند.

در قم، جو عمومى حوزه علميه قم به ويژه جلسات درسى و معنوى حضرات آيات آقايان راستى، مظاهرى، مشكينى و مخصوصاً در بحث خارج آيةالله سبحانى كه ارتباطات خاص علمى و تحقيقاتى با آن دانشمند فرزانه داشته و دارم، در اين جهت، فوق‏العاده مؤثر بود. از عوامل مؤثر بر شكل‏گيرى شخصيت سياسى و اجتماعى اين‏جانب، در مرحله اول نهضت تاريخى امام خمينى؛، مى‏توان پيام هاى روح‏بخش و نوارهاى سخنرانى آن امام دوران‏ساز و شخصيت‏هاى برجسته انقلابى، مثل آيةالله موسوى جزايرى در اهواز و از بين دوستان، مرحوم سيد محمد موسوى كه شخصى انقلابى و از مؤسسين تشكيلات مسلحانه اسلامى (گروه موحدين) بود. شركت در مجالس عمومى مذهبى در اهواز كه قبل از اين ذكر شد، علاوه بر تأثير علمى و اخلاقى، تأثير به‏سزايى از نظر شكل‏گيرى شخصيت سياسى و اجتماعى بر اين‏جانب داشت. در نهايت، دوران دفاع مقدس و حضور در سنگرهاى رزمندگان و نيز سفرهاى متعدد به بيت‏الله‏الحرام جهت انجام حج تمتع وعمره، زيارت عتبات، ارتباط با حزب الله لبنان و دوران خدمت در سنگر امامت جمعه موقت اهواز، تأثيرات شگرف و همه جانبه‏اى در اين جهت داشته است.

تدريس

تدريس اين‏جانب عمدتاً در حوزه‏هاى علميه قم و اهواز مى‏باشد؛ در بعضى مقاطع زمانى نيز در برخى دانشگاه‏ها تدريس نموده‏ام كه اهم آنها عبارتند از:

كتب ادبيات، مانند قطر الندى در نحو، در حوزه علميه اهواز(مدرسه علامه شيخ محمد كرمى)در سال هاى ۵۵ و ۵۶ و كتاب جواهر البلاغه در سال ۱۳۶۸ در حوزه علميه قم (مجمع الفكر الاسلامى)، كتاب جامع المقدمات (عوامل ملا محسن، الكبرى فى المنطق…) در حوزه علميه اهواز، مدرسة الامام الخمينى؛ در سال ۱۳۶۲٫

كتب فقهى و اصولى سطح، مانند شرح لمعه در حوزه علميه اهواز(دارالعلم آيةالله بهبهانى) در سال‏هاى ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۵ و اصول فقه مظفر در حوزه علميه قم در سال ۱۳۶۸؛ تحريرالوسيله امام خمينى در سال‏هاى ۶۸ و ۶۹ در قم (مجمع الفكر الاسلامى) و همچنين در دانشكده اصول دين دزفول در سال ۱۳۷۶؛ زبدة الاحكام امام خمينى در سال ۱۳۶۰؛ در بخش عربى سپاه اهواز و كتاب تحرير الروضه در دانشگاه آزاد اسلامى اهواز – رشته حقوق (متون فقهى) در سال‏هاى ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱٫

كتب سطح عالى، مانند مكاسب شيخ انصارى در دارالعلم آيةالله بهبهانى اهواز از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۰ و نيز در سال ۱۳۸۶ و رسائل در مدرسه الامام الخمينى اهواز در سال هاى ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۹ و كفاية الاصول در دارالعلم آيةالله بهبهانى اهواز در سال‏هاى ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۵ و دوره دوم كفايه در سال ۱۳۸۷ و خيارات مكاسب در مدرسةالامام در سال ۱۳۸۷٫

خارج فقه: مشاوره خارج فقه در مدرسه الامام اهواز از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۳؛ خارج فقه مقارن در دارالعلم آيةالله بهبهانى از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ و همچنين تدريس قواعد فقهى در دوره كارآموزى قضات دادگسترى خوزستان در سال ۱۳۸۳٫

تفسير قرآن و علوم قرآنى در دارالعلم آيةالله بهبهانى و همچنين در حوزه خواهران مكتب الزهراء اهواز از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰؛ تفسير قرآن در جلسات قرآن معلمان؛ تفسير موضوعى براى عموم در برخى مساجد و حسينيه‏هاى اهواز و نيز در لشگر ۷ ولى‏عصر(عج)؛ تدريس علوم قرآنى در دوره تربيت مبلغ مدرسه الامام الخمينى(ره)؛ تدريس صيانه القرآن عن التحريف در سطح ۳ مدرسه علميه الزهراء (س) در سال ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ و تدريس فقه اللغه در مركز تخصصى تفسير علوم قرآنى حوزه علميه قم از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸٫

تفسير نهج البلاغه در دارالعلم آيةالله بهبهانى؛ مدرسه علميه سفيران هدايت اهواز؛ مكتب الزهراء و برخى مساجد و حسينيه‏هاى شهر اهواز از سال ۱۳۷۴ تا كنون.

كلام؛ پاسخ به شبهات عقيدتى در دارالعلم آيةالله بهبهانى از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۵؛ طرح عقايد خاص شيعه در مكتب الزهراء – سطح ۳؛ بحث شيعه‏شناسى در دوره‏هاى آموزش ضمن خدمت آموزش و پرورش خوزستان از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷؛ طرح مباحث مربوط به شيعه‏شناسى در دوره‏هاى طرح ولايت دانشجويان خوزستان؛ تدريس معرفت‏شناسى در دوره مبانى انديشه اسلامى جهت برادران و خواهران در مساجد اهواز در راستاى كادرسازى و تربيت مربى براى مساجد و تربيت جوانان در آن محيط هاى اسلامى.

تاريخ اسلام در دارالعلم آيةالله بهبهانى از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۵٫

اخلاق در دانشكده سپاه قم و شرح زيارت جامعه در برخى از حسينيه‏ها و مساجد اهواز و مباحث اخلاقى در دارالعلم آيةالله بهبهانى و مدرسه امام خمينى؛ و همچنين سفيران هدايت.

علم الرجال: در دارالعلم آيةالله بهبهانى در سال ۱۳۷۹٫

فعاليت‏هاى مهم علمى و تحقيقاتى و ارتباط با مراكز علمى و تحقيقاتى

ارتباط علمى و تحقيقى با مؤسسه تحقيقاتى امام صادق(ع)قم و انجام چند پروژه تحقيقى زير نظر آيةالله سبحانى – دامت بركاته – .

ارتباط علمى با مركز رشته تخصصى تفسير حوزه علميه قم زير نظر آيةالله مكارم شيرازى – دامت بركاته – .

تأسيس دارالتحقيق حوزه علميه اهواز؛ اين مركز علمى، پژوهشى را تحت اشراف نماينده ولى فقيه در خوزستان در حوزه علميه اهواز در سال ۱۳۷۵ تأسيس نمودم. اين مركز داراى يك كتابخانه با بيش از ۳۱ هزار جلد كتاب و يك مركز رايانه است. اين مركز به‏صورت روزانه پاسخگوى صدها تن از مراجعه كنندگان مى‏باشد كه غالباً از فضلاى حوزه، دانشگاهيان و فرهنگيان مى‏باشند. در آن‏جا فعاليت‏هاى تحقيقى و علمى انجام مى‏دهند و خود اين‏جانب در آن مركز فعاليت علمى داشته و دارم.

فعاليت‏ها و مبارزات سياسى و اجتماعى

قبل از پيروزى انقلاب اسلامى

فعاليت‏هاى مهم اجتماعى و سياسى

اهم فعاليت‏هاى اجتماعى، سياسى و فرهنگى اين‏جانب، قبل از انقلاب از اين قرار بود:

ارتباط با علماى مبارز وحضور فعال در جلسات دينى و سياسى اهواز؛

شركت در تظاهرات مردمى ضد شاه در نقاط مختلف استان خوزستان و در تهران و قم؛

ايراد سخنرانى هاى افشاگرانه عليه رژيم فاسد پهلوى در اهواز، شوش، هفت تپه و روستاى حر رياحى؛

هدايت تظاهرات مردمى در بعضى از مناطق؛

توزيع اعلاميه‏ها و نوارهاى سخنرانى حضرت امام؛

تشكيل اولين انجمن اسلامى در سال ۱۳۵۴ در دبيرستان فرهنگ اهواز با همكارى برخى از معلمان متدين و دانش‏آموزان و هدايت فعاليت‏هاى دينى و سياسى در آن دبيرستان؛

مسافرت به قم و تهران به همراه بعضى از طلاب انقلابى در راستاى ارتباط با مبارزين و آوردن نوارها و اعلاميه‏هاى ضد رژيم به خوزستان؛

تشكيل كلاس هاى تفسير قرآن براى جوانان در برخى مناطق و تربيت كادر جوان؛

حضور فعال در حوادث چهارشنبه سياه اهواز؛

ارتباط مبارزاتى با برخى از گروه هاى انقلابى متدين و در خط امام كه مشى مسلحانه در پيش گرفته بودند؛ مثل گروه موحدين.

ارتباط با حضرت امام و ساير مبارزان راه اسلام

موقعيت زمانى و مكانى، امكان ارتباط با حضرت امام را ايجاب نمى‏كرد، ولى با مبارزان راه اسلام از قبيل: نماينده امام در خوزستان و ديگر مبارزان خوزستانى و نيز با علماى مبارزى كه از قم و تهران به اهواز مى‏آمدند از قبيل: مرحوم شهيد آيةالله مطهرى، آيةالله خزعلى، مرحوم حجةالاسلام و المسلمين شيخ رضا گلسرخى و غيره، فى الجمله ارتباط داشتم.

انواع و روش‏هاى مبارزاتى مثبت و منفى، فرهنگى و سياسى – كه عمدتاً در بند يك به آن اشاره شد – .

تهديد و دستگيرى از سوى دستگاه امنيتى رژيم شاه.

از سوى ساواك دزفول تحت تعقيب بودم؛ به طورى كه ساواك برگزارى مراسم عزادارى عاشورا در منطقه حر رياحى را مشروط به عدم حضور اين‏جانب قرار داده بود.

فعاليت‏هاى مهم در جريان پيروزى انقلاب اسلامى

به اهم آن فعاليت ها در بند اول اشاره شد. خوب است كه به اين مورد در آستانه پيروزى انقلاب اسلامى اشاره كنم: وقتى بازگشت امام خمينى؛ به وطن در ۶ بهمن ۱۳۵۷ مطرح شد، به اتفاق چهار نفر ديگر از دوستان طلبه انقلابى به قم و تهران رفتيم. چند روزى در كتابخانه مسجد چهل ستون مهمان مرحوم آيةالله شيخ حسن سعيد بوديم. آن روزها در تظاهرات مردمى تهران شركت مى‏كرديم و در روز ۶ بهمن به بهشت زهرا رفتيم، ولى دولت بختيار از بازگشت امام جلوگيرى كرد. در آن روز مرحوم شهيد دكتر بهشتى در بهشت زهرا سخنرانى تاريخى و اعتراض‏آميزى را ايراد فرمود. در همان روز بنا به پيشنهاد آيةالله شهيد مطهرى، روحانيون در دانشگاه تهران تحصن كردند و ما در تظاهرات خونين اطراف دانشگاه شركت داشتيم. بالاخره به خاطر تمام شدن هزينه سفر مجبور به مراجعه به خوزستان شديم. لذا براى شركت در مراسم استقبال حضرت امام در ۱۲ بهمن توفيق نيافتيم. در همان ماه هاى آخر سال ۱۳۵۷ با برخى از دوستان انقلابى بناى تشكيل گروه مسلحانه گذاشتيم و مقدمات تهيه سلاح فراهم شد كه به پيروزى انقلاب منجر گرديد.

بعد از پيروزى انقلاب اسلامى

فعاليت‏هاى مهم سياسى و اجتماعى بعد از پيروزى انقلاب اسلامى

از فعاليت‏هايى كه خداوند توفيق انجام آنها را به حقير داد، مى‏توان به موارد زير اشاره نمود:

ايراد سخنرانى و يا نوشتن مقاله و جزوه به منظور ترويج آرمان هاى انقلاب اسلامى و تبيين مواضع رهبرى بين عامه مردم به ويژه جوانان.

تشويق مردم به شركت در انتخابات و حضور فعال در رفراندوم جمهورى اسلامى و ساير انتخابات.

تصدى برخى از مسئوليت‏هاى اجرايى كه در بند آتى ذكر خواهد شد.

شركت فعال در دفاع مقدس و بسيج كردن آحاد مردم براى حضور در جبهه‏ها با سابقه حضور به مدت ۴۳ ماه و ۱۵ روز و نائل‏شدن به مقام جانبازى در عمليات خيبر.

سفرهاى تبليغى خارج از كشور به منظور ترويج مذهب و آرمان هاى انقلاب اسلامى از قبيل ۱۸ سفر حج تمتع و ۵ سفر عمره و اعزام يا به عنوان مبلغ و يا روحانى كاروان، و يا رابط بعثه مقام معظَّم رهبرى و نيز سفر به لبنان، سوريه، عراق و كويت.

نامزدى در انتخابات مجلس خبرگان رهبرى در دوره سوم و چهارم.

تصدى امامت جمعه موقت در اهواز.

رسيدگى به مشكلات مختلف روستاها و مناطق حاشيه‏نشينى شهر با دعوت كردن از مسئولين اجرايى و مطرح كردن مشكلات با حضور آنها از زبان مردم و پى‏گيرى اجراى وعده‏هاى مسئولين از طريق دفتر امام جمعه.

رسيدگى به مشكلات اجتماعى، اقتصادى و فرهنگى مردم در دفتر امام جمعه و پى‏گيرى حل آنها از طريق مجارى ادارى و قانونى.

مناصب و مسئوليت هاى مهم

مسئول ستاد شوراهاى اسلامى روستايى در شهرستان شوش. در اين راستا، حدود ۱۲۰ شوراى اسلامى روستايى در سال ۱۳۵۹ تشكيل گرديد.

حاكم شرع در هيأت واگذارى زمين دزفول و شوش در سال ۱۳۵۹٫

مسئول بسيج عشايرى در شوش در سال ۱۳۵۹٫

مسئول بخش عربى سپاه خوزستان از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱٫

مسئول واحد تبليغات و انتشارات و عضويت در شوراى فرماندهى سپاه پاسداران منطقه ۸ (خوزستان و لرستان) در سال ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲٫

مسئول تبليغات خارج كشور در عمليات خيبر با حكم فرمانده كل سپاه در سال ۱۳۶۲٫

معاون مدرسة الامام الخمينى؛ در سال ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳٫

نماينده طلاب و فضلاى اهوازى (خوزستانى) در اولين دوره مجمع نمايندگان طلاب و فضلاى حوزه علميه قم در سال‏هاى ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰٫

مسئول تبليغات انتخابات دومين دوره مجلس خبرگان رهبرى در جامعه مدرسين حوزه علميه قم.

امام جمعه موقت اهواز از سال ۱۳۷۱ تا كنون. در سال ۱۳۸۱ نيز رسماً حكم انتصاب اين‏جانب از شوراى سياست‏گذارى ائمه جمعه صادر گرديد.

رييس هيأت امناى شوراى مشاركت هاى مردمى بهزيستى استان خوزستان.

عضو شوراى آموزش و پرورش استان خوزستان و راه‏اندازى دوره‏هاى آموزش ضمن خدمت براى معلمان با موضوع شيعه‏شناسى و مقابله با تهاجم فرهنگى.

رييس ستاد امر به معروف و نهى از منكر شهرستان اهواز.

قائم مقام بنياد بين‏المللى غدير – شاخه خوزستان.

مدير دارالعلم آيةالله بهبهانى.

رييس هيأت امناى دارالتحقيق حوزه علميه اهواز.

عضو شوراى برنامه ريزى حوزه علميه اهواز.

قائم مقام ستاد رسيدگى به امور فرهنگى و اجتماعى عشاير خوزستان.

عضو شوراى فرهنگ عمومى خوزستان.

رييس هيأت مديره بنياد فرهنگى حضرت مهدى موعود – عجل اللّه تعالى فرجه الشريف – شاخه خوزستان.

رييس هيأت امناى مؤسسه خيريه فرهنگى و آموزشى ۲۲ بهمن اهواز.

مسئول دفتر نمايندگى بعثه مقام معظَّم رهبرى در منطقه خوزستان.

رابط بعثه مقام معظَّم رهبرى در سفرهاى حج و عمره.

عضو هيأت امناى دانشگاه اميرالمؤمنين(ع).

مسئول ستاد مراسم فاطميه در خوزستان.

نماينده دوره چهارم مجلس خبرگان رهبرى در سال ۱۳۸۵ از استان خوزستان.

دوران دفاع مقدس و جنگ تحميلى

خداوند مقدر فرموده كه اين‏جانب از اول دفاع مقدس، به صورت مستمر تا اواسط سال ۱۳۶۳ و پس از آن تا سال ۱۳۶۷ به صورت منقطع – به خاطر اشتغال به تحصيل در حوزه قم – به مدت ۴۳ ماه و ۱۵ روز در خوزستان حضور داشته باشم. در طول آن مدت، عمدتاً به اين صورت ايفاى نقش نمودم:

الف – حضور در جبهه‏ها به عنوان نيروى رزمى – تبليغى؛

ب – ساماندهى و فرماندهى نيروهاى بسيج عشايرى در اوايل دفاع مقدس؛

ج – پشتيبانى تبليغاتى و فرهنگى در ايام تصدى مسئوليت در سپاه منطقه هشت؛

د – مسئوليت تبليغات خارج از كشور در عمليات خيبر؛

ه – سازماندهى برنامه تبليغى جهت جذب نيروى بسيجى از سراسر استان خوزستان؛

و – سازماندهى حركت جنگ روانى عليه دشمن از طريق گفت‏وگو با سربازان عراقى با بلندگو؛

ز – راه اندازى بخش عربى سپاه با همكارى بعضى از دوستان به منظور فعاليت‏هاى فرهنگى در راستاى اهداف دفاع مقدس.

نمايندگى مجلس خبرگان رهبرى

حوزه انتخابيه اين‏جانب، خوزستان داراى جمعيتى بيش از چهار ميليون و دويست و هفتاد و پنج هزار نفر، ۲۳ شهرستان، ۴۸ شهر و بيش از ۴۳۸۲ روستا مى‏باشد و از استان هاى استراتژيك كشور با داشتن بيشترين مرز خاكى و آبى در همسايگى كشورهاى عربى خليج فارس، عربستان و عراق قرار دارد. اين استان از قطب هاى كشاورزى و صنعتى است كه ۸۴% نفت كشور از اين استان استخراج مى‏شود. به لحاظ بافت جمعيتى، مردمان آن، عرب، لر، بختيارى، دزفولى، شوشترى و ديگر اقوام فارس مى‏باشند. مذهب همه مردم اين سامان، شيعه اثنى‏عشرى است. اين‏جانب در انتخابات دوره سوم مجلس خبرگان رهبرى در سال ۱۳۷۷نامزد شدم، ولى به مجلس راه نيافتم و در دوره چهارم آن، عضو مجلس خبرگان شدم.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

محسن حیدری آل کثیری

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,